تفاوت ویزا و پاسپورت

تفاوت ویزا پاسپورت

تفاوت ویزا و پاسپورت

تفاوت ویزا پاسپورت

بسیاری اوقات برخی افرادی مفاهیم گذرنامه و پاسپورت ویزا را از هم تمایز نمی دهند و نمی دانند که تفاوت ویزا  پاسپورت در چیست.

پاسپورت یا گذرنامه

پاسپورت یکی از مدارک شناسایی رسمی است که از سوی دولت‌ آن کشور برای شهروندانش صادر می‌شود. با پاسپورت، دولت مربوطه از دیگر دولت‌ها اجازه می‌خواهد تا به شهروندان مربوطه اجازه گذر از و یا ورود به خاک آن کشورها رابدهند. در واقع پاسپورت یا گذرنامه یک سندی است که از طریق آن شهروند کشور خاصی بودن تأیید می شود.

تفاوت ویزا پاسپورت
تفاوت ویزا پاسپورت

ویزا یا روادید

ویزا اجازه ورود به یک کشور است. ویزا یا روادید مجوزی است که در یکی از صفحات ویزا از کتاب پاسپورت یا گذرنامه شما درج می شود تا نشان دهد که شما از کشور مقصد خود مجاز به ورود، اقامت در داخل و یا ترک آن کشور شده اید.

در ویزا مدت زمان اقامت مسافر، تاریخ ورود و قلمرو سفر را مشخص می شود. همچنین ویزا تعداد دفعات ورود به کشوری خاص و اینکه آیا مسافر اجازه کار یا تحصیل (ویزای تحصیلی یا ویزای کاری ) در آن کشور را دارد نیز نشان میدهد.

ویزا معمولا در قالب یک برچسب  بر روی پاسپورت یا یک سند چاپی ( ویزای الکترونیکی)ارائه میشود. همچنین ویزا انواع مختلفی دارد :

ویزای توریستی، ویزای کاری، ویزای تحصیلی، ویزای شنگن و …

یکی از چند تفاوت ویزا و پاسپورت این است که پاسپورت به مدت پنج سال اعتبار دارد ولی اعتبار ویزا به طور موقت توسط کشور مقصد تعیین می شود.

و یکی دیگر از تفاوت ویزا و پاسپورت به این صورت است که برای سفر به تمامی کشورهای خارجی داشتن پاسپورت الزامی است ولی ویزا بستگی به کشورمقصد دارد.

لینک های مرتبط

مهاجرت کانادا | مهاجرت ایتالیا | مشاور املاک

لطفا با ما (کارپردازان عرصه اسکان )تماس حاصل کنید تا در اموری که می خواهید شما را یاری نماییم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *