معرفی استان ساسکاچوان کانادا(قسمت دوم)

استان ساسکاچوان کانادا

معرفی استان ساسکاچوان کانادا(قسمت دوم)

معرفی استان ساسکاچوان کانادا

با قسمت دوم معرفی استان ساسکاچوان کانادا با شما همراه هستیم.

استان ساسکاچوان کانادا
استان ساسکاچوان کانادا

جمعیت

تقریباً نزدیک به ۹۷۰٬۰۰۰ نفر در این استان سکونت دارند. بالغ بر ۳۵ درصد در روستا زندگی می‌کنند که بالاترین آمار در کانادا است. مابقی در حدود نیمی از جمعیت کل استان در دو شهر ساسکاتون (۲۳۰٬۰۰۰ نفر) و رجاینا(۲۰۰٬۰۰۰ نفر) زندگی می‌کنند.

این استان، با حفظ نرخ رشد جمعیت از طریق مهاجرت به امید جذب سالانه حداقل ۵۰۰۰ مهاجر در آینده‌ای نزدیک است. به دلیل رشد سریع مهاجرت در اوایل قرن نوزدهم تا به امروز، این منطقه دارای ملیت‌های مختلف شده‌است. ملیت‌های مهم در این منطقه آلمانی، ایرلندی، اوکراینی، اقوام اولیه کانادا، اسکاتلندی، انگلیسی، فرانسوی، Netis، نروژی، و چینی هستند. بیشتر جمعیت ساسکاچوان در نیمهٔ جنوبی استان سکونت دارند.

مهاجرت

مهاجرت یک عامل مهم در شکل‌گیری فرهنگ و تاریخچهٔ این استان استاست. در ضمن، مهاجرت عامل افزایش جمعیت استان در آینده محسوب می‌شود. این استان درصدد جذب مهاجر (حداقل ۵۰۰۰ نفر در سال) جهت رشد اقتصادی است. یکی از روش‌های جذب مهاجر برنامهٔ انتخابی استانی PNP است که روند جذب مهاجر به این استان را سرعت می‌بخشد. در این برنامه برای متخصصان، تجار و دانشجوی بین‌المللی امتیازاتی محسوب شده‌است. سرعت بالای مهاجرت باعث رکود اقتصادی شده‌است.

اقتصاد و کار

این استان در ناحیهٔ سرسبز کانادا قرار دارد و تولیدکنندهٔ ۲۸ درصد غلات و بیش از ۵۴ درصد گندم کشور است.

اگرچه کشاورزی با درآمد ۲ میلیارد دلار در سال مهم‌ترین بخش اقتصاد این استان محسوب می‌شود، ولی کارهای خدماتی از جمله مؤسسات مالی، بیمه، بنگاه‌های مسکن (۳/۳ میلیارد دلار) بخش مهمی در اقتصاد این استان است.

نرخ بیکاری ۱/۵ درصدی، کمتر از میانگین کانادا بوده و این استان را به محل خوبی برای کار تبدیل ساخته‌است.

این استان همچنین دارای معادن غنی است. (پتاس، اورانیوم، زغال سنگ، نفت و گاز طبیعی).

ساسکاچوان در صادرات پتاس (کود) مقام اول را در کانادا دارد.

سطح استاندارد زندگی

این استان با دارا بودن سطح بالای زندگی مهاجران را به سمت خود جذب می‌کند. میانگین درآمد خانواده ۴۸٬۴۰۰ دلار و حداقل دستمزد ۸٫۶۰ دلار در ساعت بوده که هر دو بالاتر از میانگین کانادا هستند. هزینه زندگی در ساسکاچوان کاملاً قابل استطاعت است. هزینه مسکن کمترین در کانادا بوده و منابع طبیعی موجود در استان هزینه انرژی را نیز پایین می‌آورد. این استان سومین استانی است که نرخ مالیات بر درآمد آن جزء کمترین استاست. (۱۵ درصد استانی) در ساسکاچوان برنامه‌های اجتماعی را دولت فراهم می‌سازد بنابراین این امر کمک بزرگی به حفظ استاندارد زندگی تمامی ساکنان می‌کند. استاندار قبلی این استان آقای تامی داگلاس که پدر بهداشت در کانادا نامیده می‌شود پیشرو حرکت خدمات بهداشتی رایگان جهانی است که از آن تاریخ به بعد در کانادا انجام می‌پذیرد.

لینک های مرتبط:

مهاجرت به گرجستان | مهاجرت به کانادا | مهاجرت به ایتالیامهاجرت به ایالات متحده آمریکا

لطفا با ما (کارپردازان عرصه اسکان )تماس حاصل کنید تا در اموری که می خواهید شما را یاری نماییم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *